donderdag 14 oktober 2021

Klein begin. Wegraken uit de stad.

TGV naar Chambéry 
Chambéry - Bec du Corbeau
7 km 525 m+ 100 m-
 
Het begon met een moeilijke start. Kortrijk verlaten en de trein naar Rijsel nemen, lukte niet. De trein stond duidelijk ergens stil. Gelukkig kon Ingrid me na een stressparcours van files en schooldrukte en wegenwerken me droppen bij de metro van Rijsel. 10 x danke en bravo. Dan liep het vlot. In Parijs had ik tijd genoeg voor een omweg langs de Seine. 
 
Op de trein naar Chambéry raakte ik aan de praat met een Nederlandse die voor het eerst na de dood van haar ouders hun huis in een bergdorp ging opzoeken. Veel interessanter was haar job: in een grote vakschool houttechniek zorgen dat duurzaamheid doordringt in alle lessen. Dus niet "solventvrije lijm en afval sorteren" maar wel "upcyclen", "kringlopen", "demonteerbaar en herstelbaar" enz. werken.
Heerlijk. De rit mocht zeker nog een paar uur langer duren.

Eens in Chambéry volgde ik de GR96. Die volgt op en neer enkele paden met heerlijke uitzichten en stukjes bos. Bij het laatste huis werd de rugzak 3 kg zwaarder. Water tot morgenmiddag. Dan gaat het steil naar de rotskam van Croix de la Coche en Bec du Corbeau. Dit blijkt een heerlijk uitzichtspunt op het Lac de Bourget en Chambéry.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Herfstwandelweek in de Chartreuse

De Chartreuse is een prachtige bestemming voor eind september / begin oktober . De hoge Alpen worden langzaam ontoegankelijk door de eerste ...